AdExpert – konečně tržiště bannerové reklamy
Jednou za čas se objeví zpráva o novém systému (nebo o vstupu nějakého zahraničního na český trh) určeného ke zprostředkovávání reklamních ploch.
Často jde o nedotažená řešení s nepříliš přátelským přístupem, která se nesetkají s výrazným zájmem partnerů (natož pak inzerentů) a vzápětí upadnou do zapomnění. AdExpert funguje zhruba měsíc a již teď vypadá poměrně zajímavě.
Jeho provozovatelem je Stanislav Humplík, který má mimo jiné na svědomí i ranky.cz a tamní reklamní systém určený k prodeji a nákupu textové reklamy s odkazem. Z tohoto systému také pravděpodobně vycházejí první publisheři a inzerenti, narozdíl od něj však AdExpert vkládá reklamu přes javascriptový kód. Nehrozí tak penalizace ze strany vyhledávačů, na druhou stranu však neexistuje jiná přidaná hodnota, tady inzerentovi v tomto případě záleží pouze na návštěvnosti a jejím složení.
Tip na článek: Cena reklamy – jak ji určit
Co AdExpert umí (stručně)
- Měří počet impresí (i když nový publisher vypadá jako blázen, protože když vloží svůj web večer, další den se z naměřených impresí udělá průměr pro celý měsíc a vypadá to, že reklamu prodává neskutečně draze)
- Zobrazí náhled webu a umístění banneru i v případě, že na webu ve skutečnosti vidět není (publisher musí pochopitelně vložit na web kód)
- Pro inzerenty je k dispozici zásobník bannerů a přehledný katalog webů s možností filtrování a řazení
Proč AdExpert stojí za pozornost
Celý systém je nyní očividně stále ve vývoji a existují drobné chyby (nebo lépe řečeny nedodělky), které však majitel řeší a reaguje nejen na dotazy, ale i na podněty uživatelů. (Například zde na Webtrhu.)
(Jeho přístup by měl být mimochodem příkladem i dalším provozovatelům služeb, kteří často pouze vyčkávají, jestli to tedy udělali správně, jestli jim to vydělá peníze, nebo jestli jejich aplikaci uživatel vůbec pochopí.)
AdExpert stojí za pozornost také proto, že na českém trhu nemá prakticky konkurenci. Troufám si říct, že v této kombinaci technického řešení a fungující podpory bude zdrojem zisku pro vydělávající publishery (majitele menších a středně velkých webů, ale kdo ví, třeba i těch velkých) i spokojené inzerenty.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz