Pište odkud jste
Tento článek vychází z rok starého článku na osobním blogu. Měl jsem tenkrát problém najít nějakou prodejnu bezpečnostních zámků a svěřil svůj problém fulltextovému vyhledávání Google. Samozřejmě bych mohl použít mapy, nebo nějakou aplikaci na toto zaměřenou, ale zprvu mi nedošlo, jak velký problém to bude.
Hledal jsem v blízkosti nějakou prodejnu bezpečnostních zámků. Hledal jsem ji na internetu… A narazil jsem na firmy.cz, kde vidím odkaz na web prodejny zrovna ode mě za rohem. Odkaz na čistě bílou stránku.
Když jsem tam tedy zkusil na zkoušku zajít, jestli budou mít co potřebuju, při odchodu jsem se o tom webu zmínil. „My jsme to zrušili“, řekla mi paní. „Stejně tam přišli tři lidi za den a ty stejně ještě zavolali a byli odněkud z Ostravy..“
No, proč byli z Ostravy? Protože na webu bylo uvedeno, že patří prodejně se zámky, ale ani zmínka o tom, že se nachází v Českých Budějovicích. Kdyby tam ta zmínka byla, nepochybně by web nacházeli lidé, kteří si chtěli v Českých Budějovicích koupit zámek.
No, kde je asi chyba? Neměl jsem chuť ani čas na její vysvětlení nějak reagovat, takže bude žít nejspíš do konce života v přesvědčení, že mít web je nanic. Že stejně zákazníky z Ostravy nepotřebuje a je to celý nějaký divný, když jako ty internety neví, že máme krámek v Budějcích. A že pak stejně musí zavolat, protože ty samý internety ani neinformujou ty lidi, kdy máme oteřeno a co prodáváme.
Zajímavý je fakt, že obchod vlastně neměl na internetu konkurenci. Jediná optimalizace (SEO) by spočívala v jedné jediné změně title a menší úpravě textu. Najednou by na web chodili potencionální zákazníci prodejny zámků v Českých Budějovicích, nikoli uživatelé z celé republiky, kteří si nic nekoupí.
Třeba já při hledání zadávám město. Píšu třeba: „bezpečnostní zámky klíče prodej české budějovice“, nebo jednoduše „zámky české budějovice“. Co najdu? Kromě „zámků a hradů“ najdu přednostně firemní weby, kde jsou zmíněná klíčová slova jasně uvedena. Tedy jde mi o to, abych našel prodejnu zámků v Českých Budějovicích. Ne v celé republice, ne v Praze, ne někde, kam pro zámek do dveří prostě nepojedu.
Takže tady jsou skromné rady pro větší úspěch vašeho webu:
- Pište jasně hned v úvodu stránky, kde že ten svůj obchůdek máte, nebo kde tu službu poskytujete, důležité je město. To samé ať je v title hlavně kvůli vyhledávačům.
- Pište otevírací dobu.
- Pište hned na začátek, co přesně prodáváte.
To by stačilo, kdo má zájem, zde je článek na blogu.
A mimochodem, prodejna přestala před několika měsíci existovat – zrušeno navždy pro nedostatek zákazníků.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz