Úvod do Seologie
Úvodník k sérii článků o SEO.
Dostatečně známá firma „A“ tají způsoby, podle kterých zobrazuje a řadí data vygenerovaná ze své databáze na základě dotazu svého uživatele. Firma „B“ potom dělá všechno proto, aby ona byla mezi těmi, které firma „A“ vybere a zařadí někam na začátek.
Celou sérii článků jsem napsal na základě svých zkušeností a postřehů. Přidal jsem zveřejněné zkušenosti a postřehy jiných, a nezapomněl ani na útržkovité informace samotných zástupců vyhledávačů.
Některé části textů se mohou zdát čtenáři arogantní a někdy se dokonce posmívám. Je to dáno podvědomou nenávistí k lidem, kteří sami sebe nazvali experty a přitom na diskuzních fórech pokládají ty nejhloupější otázky.
Snad i z tohoto důvodu jsem se snažil psát pouze pro „informačně gramotné“. Pozorný čtenář chápající souvislosti jednotlivých informací si najde svůj výsledek, ale začátečník hledající jednoduchý postup seřazený do odrážkového seznamu, jehož závěrem je první místo na stránce s výsledky hledání, těžko bude s mým projevem spokojen.
Chápu to a sérii článků rozhodně neuzavírám. Stále se zajímám o způsoby, jakými lze přivést návštěvníka na web a vyhledávače jsou pořád kvalitní zárukou neutuchajícího online provozu.
Seologie je ovšem sama o sobě dost absurdním oborem. Stálé úpravy na straně pracovníků vyhledávačů, spekulace, testování a někdy i podvody na straně seoexpertů. Boj o první místo, boj proti lidem, kteří chtějí vyhledávač oklamat.
To je SEO.
Dosáhnout zajímavých pozic na stránkách s výsledky vyhledávání. Na slova a fráze, které uživatelé zadávají při hledání předmětu vaší činnosti být vpředu a zároveň svým webem zaujmout.
A právě o tom jsou následující články.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz