Nové projekty 1
Bez ohledu na negativní předchozí článek o tom, kolik webových projektů zaniká, zakládám seriál o těch nových. Jednou za čas je stručně představím v jednom článku.
V prvním díle je to KupČlánek.cz, Fumiko.cz a Zamíchej.cz
KupČlánek.cz
KupČlánek je nový Pay Per Post systém, tedy uživatel dostává zaplaceno za to, že zveřejní nebo napíše na svém webu článek inzerenta, pravděpodobně také s vloženými odkazy. Přímým konkurentem je Placla.cz, s majitelem je zde na Netzinu rozhovor.
Situace s Pay Per Post systémy na českém trhu je docela žalostná. Podle mého názoru je to především z toho důvodu, že inzerenti preferují prostě obsah s odkazy namísto toho, aby měli potřebu chtít šířit nějakou informaci. To celou věc degraduje na prostý prodej odkazů obalených textem.
Uvidíme, jestli KupČlánek.cz přispěje nějak k budoucímu zlepšení.
Fumiko.cz
Velmi stručně řečeno: Pronájem e-shopů s platbou podle obratu.
V tomto případě je úplně jedno, na jakém systému e-shop běží a co všechno nabízí. Funkce budou jistě dostačující a pro běžný menší e-shop jednoho majitele jde o velice nenáročný způsob prodej přes Internet si vyzkoušet.
Hlavní odlišností a zároveň věcí, která Fumiko odlišuje oproti jiným pronájmům je způsob placení za pronájem – nejedná se o konstantní částku, ale poplatek je stanoven jako půl procenta ze součtu hodnot objednávek. Jednoduchou matematikou zjistíte, že když prodáte zboží za 20 000 Kč, za pronájem zaplatíte 100 Kč. Pokud tedy nevyděláte, tak neplatíte.
Zamíchej.cz
Při pohledu na Zamíchej.cz jsem si okamžitě vzpomněl na podobné služby, které zobrazují cizí obsah v HTML rámech k vlastnímu prospěchu a zisku. Nicméně projektu nebudu křivdit, zřejmě to není ten případ.
Tento projekt se nezabývá pouze zobrazováním kvalitních a zajímavých stránek z českého internetu, ale je také přínosný pro provozovatele webových stránek. Zamichej.cz může sloužit jako dobrý nástroj pro prosazení vlastních webových stránek (pouze těch kvalitních a zajímavých – čím více ta daná stránka má doporučení a zobrazení, tím je větší šance, že se uživatelům zobrazí), které uživatelé můžou sami přidávat.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz