Češi nakupují v eshopech stále více
Dominantním doručovatelem zboží z internetových obchodů je stále Česká pošta, ale i přepravní společnost Geis hlásí meziroční nárůst přepravy z e-shopů téměř o třetinu.
„Za poslední tři roky pozorujeme výrazný nárůst přepravy zboží z e-shopů. Jen letos jsme zaznamenali meziroční navýšení přepravy z internetových obchodů o 32 %,“ sdělila Eva Děkanová, manažerka marketingu v přepravní společnosti Geis.
„U některých klientů například pozorujeme snížení počtu B2B zásilek, kdy svoje zboží rozesílali maloobchodům, a zvýšení počtu zásilek na soukromé adresy. To znamená, že zasílají zboží přímo koncovým spotřebitelům,“ doplnila Děkanová.
Zákazníci si stále volí nejčastěji dopravu prostřednictvím České pošty. Loni činil její podíl podle údajů Heuréky 54 %. Oblíbený je v posledních letech i osobní odběr zboží na pobočkách e-shopů. Stále více lidí se ale rozhoduje pro využívání soukromých zásilkových firem. Ty často v ceně přepravy nabízejí různé benefity v podobě možnosti sledování přepravy zásilky v reálném čase, telefonické či sms avízo příjemci zásilky a podobně.
Podíl dopravy z e-shopů bude podle prognóz odborníků dále narůstat. Na internetu nakupuje stále více lidí a poměr vůči nákupům v klasických kamenných obchodech každoročně roste. Podle Asociace pro elektronickou komerci se každoročně navýší o 1 až 2 %. Rychlost růstu internetového prodeje se pak samozřejmě liší podle druhu prodávaného zboží. Zatímco někde se zvyšuje jen velmi pozvolna, v některých odvětvích lze zaznamenat výrazné skoky.
„Nejvíce se on-line prodává elektronika. Zde tvoří podíl zboží zakoupeného na internetu 25 %. Nejrychleji rostoucí oblastí je v současnosti oblečení,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel asociace APEK.
Zdroj: tisková zpráva
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz