15 nejlepších SEO nástrojů, za které nezaplatíte ani halíř
Pokud se pustíte do optimalizace pro vyhledávače na vlastní pěst, brzy zjistíte, že jedním z počátečních oříšků je, zorientovat se ve stovkách nástrojů. Pokud se budete chtít přidržet pouze těch zdarma, výběr se vám příliš nezúží.
A tady přicházíme na pomoc se svými tipy.
Analýza klíčových slov je základ jak pro nový web, tak i pro ten zavedený
SEO nástroje jsou poměrně dobře rozvrstveny. Můžete je najít jako doplňky pro prohlížeče, používat je online, nebo jako klasické programy. Záleží na vás, co vám bude nejlépe vyhovovat.
Pokud začínáte plánovat nový web, je úplně nejdůležitějším krokem analýza klíčových slov. Pomůže vám také se strukturou stránek a možná najdete nějakou výhodu, díky které vyzrajete na konkurenci. Ovšem ani u stávajícího webu není analýza klíčových slov na škodu, poslouží k vylepšení webu.
Tady není moc nad čím přemýšlet, v našich podmínkách jsou bezkonkurenčními online nástroji pro tuto analýzu Google AdWords a Sklik od Seznamu. Adwords má výhodu v možnosti exportu dat, na druhé straně je zjevně primárně jako nástroj pro PPC spíše než pro SEO. Sklik má tu výhodu, že vrací víc klíčových slov.
Kdyby vás tito pomocníci příliš neoslovili, můžete zkusit http://www.stahuj.centrum.cz/vyvojove_nastroje/www-tvorba/ostatni/rank-tracker/“ target=“_blank“>Rank Tracker. Jde o nástroj, který měří pozice vybraných klíčových slov. Pokud nebudete potřebovat ukládat projekty, je zdarma. Podobně můžete využít i český nástroj Collabim, který má tu výhodu, že se dá propojit s Google Analytics. Kromě toho je skvělý i při administraci linkbuildingu a kontroly umístěných odkazů.
Popožeňte roboty, aby vás začali indexovat dřív, než na vás narazí sami!
Když je nový web hotový a nasazený, můžete dát vědět pavoukům, že mají na internetu přírůstek. Přišli by na to sami, ale chvilku by to trvalo. Indexování urychlíte, když zadáte své URL botům Googlu a Seznamu, jejichž vyhledávače mají u nás největší podíl.
Pro vyhledávače je také důležitá validita webu. Existují samozřejmě samostatné validátory, ale můžete si ulehčit práci s nástrojem The W3C Markup Validation Service, který vám zkontroluje validitu všech webových standardů.
Pravidelná kontrola pozic a ranků vám pomůže utéct konkurenci
Další významnou součástí optimalizace webu je průběžné zjišťování, jak si vlastně vede. Patří sem kontrola pozic ve vyhledávačích, počet zaindexovaných stran, hodnoty ranků a počty odkazů.
K monitoringu různých ranků, trafficu a důvěryhodnosti jsou ideální doplňky prohlížeče PageRank Bar a MOZBar. S průzkumem pozice ve vyhledávačích a srovnání s konkurencí vám pomůže také online nástroj Serp.cz.
Anebo si vyberte nástroj, který toho umí víc!
Největší skupinou SEO nástrojů jsou však takové, které zvládnou analyzovat více aspektů optimalizace. Valná většina z nich detailně prozkoumá interní a externí odkazy, povahu anchor textů a sociální odkazy. Spousta z nich ale zobrazí i ranky nebo počet indexovaných stran.
K takovým online nástrojům patří:
Ahrefs – můžete tu monitorovat svůj odkazový profil, také kontrolovat některé ranky nebo si porovnat data pěti domén. Bezplatnost je však omezena na 15 hledání denně.
Majestic SEO – zaměřuje se zejména na odkazový profil. Pokud by se vám nástroj zalíbil, dají se jeho funkce rozšířit i na placenou verzi.
MOZ Open Site Explorer – pracuje hlavně s externími a interními linky, ale i s mírou autority stránek a domén. Dokáže také analyzovat metriky až pěti URL naráz.
SEO Monitor – vrací pozice webu ve vyhledávačích, hodnoty ranků, počty odkazů nebo počty indexovaných stran. Skvělé je na něm to, že si můžete vyžádat pravidelné hodnocení, zasílané na email. Má i placenou verzi.
Pokud by vám vyhovovaly spíš klasické programy, můžete si nainstalovat SEOSurf – ten vám umožní rychle zanalyzovat váš web a jeho odkazový profil.
Autor: Redakce NETzin.cz