Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem
Třeba už nějaké e-maily svým zákazníkům rozesíláte, ale tak nějak cítíte, že tenhle bod vaší strategie nemá patřičný řád. Možná o e-mailingu prozatím uvažujete a jste si vědomi, že je stoprocentně užitečnou součástí marketingu. Ať už jste e-mailingem nepolíbení nebo za sebou máte jen nějaké to letmé oťukávání, určitě se vám budou hodit naše tipy na nástroje, které vám v oblasti e-mailového marketingu dost usnadní život.
Díky e-mailingovým nástrojům bude celá vaše rozesílka snazší, efektivnější a budete díky ní moci oslovovat jak své stálé zákazníky, tak ty, kteří u vás kdysi nakoupili a pak se už z nějakého důvodu nevrátili. Cílit bude možné také na potenciální zájemce o vaše služby nebo zboží. Vyberte si e-mailingový nástroj a popusťte uzdu své fantazii při sestavování kampaní, při nichž můžete využívat navržené šablony nebo si vytvořit vlastní.
Jak při výběru nástroje postupovat
Nenechte se unést radami ostatních, který e-mailingový nástroj je nejlepší. Ano, můžete si vzít mustr od někoho jiného, ale při výběru toho správného nástroje právě pro vás raději postupujte podle následujících 3 bodů.
- Rozmyslete si, co od nástroje očekáváte – už tady pochopíte, že není namístě řídit se tím, co dělají ostatní. Každý totiž může nástroj používat k jinému účelu. Chcete rozesílat newslettery, nebo se do toho chystáte víc šlápnout a chcete se pustit do složitější marketingové propagace?
- Seznamte se s různými nástroji – na trhu jich je poměrně dost. Abyste je nemuseli složitě vyhledávat, doporučujeme vám stránku Mailujeme.cz, kde jsou shrnuty nejpoužívanější e-mailingové nástroje s detailním popisem a srovnáním.
- Vyberte si nástroj pro vaše potřeby – až budete vybírat z jednotlivých nástrojů, zaměřte se na technické řešení odesílání zpráv. Důležitý pro vás bude určitě i jazyk, který nástroj používá. Chcete, aby byl váš e-mailingový nástroj v češtině, nebo může být v cizím jazyce? Kolik peněz do něj můžete teď a v budoucnu investovat? Vyhovovat by vám mělo i uživatelské prostředí.
Pětice nejpoužívanějších e-mailingových nástrojů
Na trhu je e-mailingových nástrojů víc než dost. Jejich cíl je stejný, přesto se od sebe liší. Představíme vám 5 nástrojů, které lidé v našem okolí používají nejčastěji a my jsme si je vlastnoručně vyzkoušeli:
- GetResponse – placený nástroj, ke kterému budete potřebovat znalost angličtiny. Možná se v něm budete hůře orientovat, ale pokud to zvládnete, nástroj se vám odvděčí kvalitní službou od pokročilé marketingové automatizace přes nástroje pro pořádání webinářů až po velké množství integrací.
- SmartEmailing – vida, máme tu nástroj v češtině, který zvládnou i úplní začátečníci. Nicméně i tak nechybí různé pokročilejší funkce. Pro radu se můžete navíc obrátit na zákaznickou podporu. SmartEmailing můžete pro prvních 200 kontaktů používat zdarma.
- Drip – nástroj v angličtině, na kterém se vám zalíbí pokročilá marketingová automatizace, možnost pracovat s individuálními kontakty a intuitivní ovládání. Prvních 14 dní si Drip užijete zdarma, pak je ale třeba počítat s poměrně vysokými náklady.
- MailChimp – i když je v angličtině, zvládnou ho i začátečníci. Pokročilí uživatelé na něm ocení třeba možnost přepnutí na HTML editor přímo z šablony. Pro první 2 000 kontaktů můžete MailChimp používat zdarma. Pak je sice placený, rozhodně ale levnější než konkurenční nástroje.
- Ecomail – český nástroj s kvalitní zákaznickou podporou, jehož funkce se neustále zlepšují. Umožňuje napojení na Shoptet platformu, tracking zásilek nebo třeba posílání objednávek. Do 200 kontaktů můžete využívat Ecomail zdarma.
Máte nástroj? Tak hurá do práce!
Do e-mailingu se mohou pustit i laici. Na složitější akce to ale bude chtít specialistu z oboru. Nejde totiž jen o technické zvládnutí nástroje a pochopení uživatelského prostředí. Kvalitní e-mailing si žádá také propracované texty, bezchybnost a v neposlední řadě i pravidelnou kontrolu výsledků. Chcete přece probudit konverze, nebo ne?
Autor: Lenka Pavlíková