Naše výsledky jsou zase o něco lepší, říká Google
Kvalita vyhledávání Google je prý lepší než kdykoli v minulosti. Matt Cutts píše o boji se spamem na oficiálním blogu a vyvrací myšlenky, že se Google nechová tak ostře k webům, kde je nasazena reklama z jeho sítě.
Ve výsledcích hledání na anglicky psaných stránkách je mnohem méně spamu než před pěti lety a obsah spamu ve výsledcích v jiných jazycích je dokonce ještě nižší, píše se na oficiálním blogu.
Před deseti lety byla situace tak špatná, že vyhledávače vracely pravidelně mnoho spamu na jakékoli hledání a nedokázaly účinně bojovat se snahou webmasterů podvádět za účelem dosažení vyšších pozic, které si ve skutečnosti nezasloužili.
V roce 2010 byly zavedeny dvě významné algoritmické změny, které se přímo dotýkají méně kvalitních stránek. Jde především o odhalení spamu v textu (časté opakování klíčových slov) a o stránky s nízkou úrovní vlastního unikátního obsahu, tedy weby, které kopírují obsah odjinud (například agregátory).
Matt Cutts dále vyvrací myšlenku, že by Google měl brát ohledy na stránky, kde je umístěna jeho reklama (AdSense). Umístěné reklamy nepomohou s pozicí ani ji jinak neovlivní, nákup reklamy (AdWords) také inzerovanému webu v přirozených výsledcích nijak nepomůže. Tyto zásady platily vždy.
Zdroj: Google blog
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz