Co je dražší? Kopnutí, nebo věděl kam?
Znáte tu myšlenku o tom, jak řemeslník věděl co udělat a bylo to na výsledném účtu dražší než samotné provedení práce? Spotřebitelský časopis dTest se podivuje nad tím, že někdo nabízí velmi jednoduchou službu za hodně peněz. A nejen to – dTest dokonce tvrdí, že spotřebitelé si mohou onu službu udělat i sami.
Myšlenka se objevila v různých variacích na několika místech, těžko dohledat zdroj. Je o tom, že se jeden člověk ocitne v nouzi a potřebuje pomoc řemeslníka. Řemeslník přijde, chvíli kouká na tu rozbitou věc a pak do ní jednou kopne (dosaďte si klidně jinou jednoduchou činnost). Následně si řekne o 1000 dolarů (korun). Když se člověk v nouzi podivuje nad takovou vysokou částkou a požaduje vystavení řádného dokladu, řemeslník mu jej napíše.
A stojí na něm:
Jedno kopnutí do rozbité věci: 1 dolar
Věděl kam: 999 dolarů
Málokdy si lidé uvědomují, že řemeslník opravdu studoval a má praxi ve svém oboru, což je také důvod, proč byl schopen opravu zvládnout tak rychle. Je cena neúměrná jeho výkonu? Je takové podnikání dokonce nemorální?
Časopis dTest se podivuje nad tím, že jistá firma vybírá peníze za to, že zavolá na linku telekomunikačního operátora za zákazníka (zároveň svého klienta) a vyjedná mu slevu na jeho služby. Vypadá to jednoduše a dTest ve své tiskové zprávě píše, že spotřebitelé si mohou takovou věc zařídit sami.
Spotřebitelé si umí slevy vyjednat sami. Mnohdy stačí zvednout telefon nebo zajít na pobočku a výhodnější podmínky jsou na světě.
Opravdu?
Zkuste si to prosím. dTest píše, že stačí zajít na prodejnu a dostanete slevu. A proč jako? Máte nějaký tarif s jasnou cenou ne? Proč by vám měl operátor dávat slevu?
Ano, věc funguje. Můžete dostat opravdu dobrou nabídku v případě, že vás jako nespokojeného zákazníka odhodlaného zrušit služby a přejít ke konkurenci přepojí na retenční oddělení. Za předpokladu, že má zrovna operátorka na tomto oddělení nějakou super nabídku k dispozici, může vám ji dát. Rozhodně ji ale nedá každému. Jejím úkolem není rozdávat super nabídky na potkání, její prací je udržet zákazníka a fakt super nabídka je až poslední věc, kterou by s vámi měla řešit.
Spotřebitelský časopis dTest má samozřejmě pravdu, když tvrdí, že podnikání v tomto oboru je poněkud zvláštní. Zvláštní jsou i procesy a vztahy mezi firmou a klientem, které jsou v tiskové zprávě popisovány. Ale o výroku, že si spotřebitel zajistí takovou slevu sám, by se dalo minimálně pochybovat.
Autor: Redakce NETzin.cz