5 kroků, jak založit vlastní e-shop
Rádi se brouzdáte a nakupujete na internetu a někdy uvažujete nad tím, jaké by to bylo mít vlastní internetový obchod? Možná jste si někde přečetli, že je to celkem složité, ale v dnešní době je to přesně naopak. Svůj vlastní e-shop můžete mít během několika minut a dokonce i zdarma.
Stačí využít nabídky pronájmu e-shopu.
Nejprve zařiďte nutné úřední záležitosti
Jako první věc budete potřebovat živnostenský list, nebo založit firmu. Živnost si založíte snadno na každém živnostenském úřadě, bude vám stačit 1000 Kč a občanský průkaz. Založení společnosti s ručením omezeným už je složitější proces. Doporučuji se zeptat na úřadech, kde vám ochotně poradí.
Obě možnosti mají své plusy a mínusy, které dobře zvažte.
Jak vybrat, co budu prodávat?
Všichni odborníci vám doporučí, že prodávané věci byste měli znát. Ideálně byste měli být odborníkem, nebo mít aspoň touhu se jím stát. Milujete rybaření? Pořiďte si e-shop pro rybáře. Máte rádi zvířata? Opět můžete mít obchod s jídlem, oblečením nebo pomůckami pro zvířata.
Nejdůležitější je, aby vás téma bavilo a uměli jste poradit.
První potenciální zákazníci přijdou a budou se ptát. Budou se zajímat o produkt, jak funguje, jak dlouho vydrží, budou chtít něco vhodného doporučit. Jakmile jim nebudete umět pomoci, odejdou a už se k vám zpátky nevrátí. Naopak když pomoc najdou, rádi zase nakoupí.
Pokud máte šikovné ruce a kreativního ducha, vyrábějte. Třeba šijte oblečení na miminka, tvořte dekorace do domácnosti, malujte obrazy. V současné době je po rukodělných a originálních výrobcích velká poptávka.
Jak se bude obchod jmenovat?
Nejtěžší věc, ale ne nemožná. Vaši fantazii totiž bude hodně brzdit volná doména, ideálně ta, co má příponu .cz. A také si zkontrolujte, jestli už dané jméno nepoužívá jiná firma s podobným zaměřením a nemá na něj ochrannou známku.
Název byste měli být schopní lehce vyslovit i napsat, dávejte si pozor na obecná slova. Jméno jako sportovní obchod vás nijak neodliší od stovek dalších sportovních obchodů. Zkrátka chce to taky něco unikátního.
Založení internetového obchodu
Jak už jsme psali, doporučujeme pronájem. Hlavně těm z vás, co si chtějí vedení e-shopu vyzkoušet, nechtějí investovat hned v začátcích spoustu peněz, které budete potřebovat na marketing.
Zkuste se poradit v diskuzích, případně si vyzkoušejte 30denní verzi zdarma.
Proč si vybrat pronájem e-shopu?
- je to rychlé řešení, e-shop budete mít prakticky hned
- platíte jen měsíční paušál
- ovládání snadno zvládnete
- je vám k dispozici technická podpora
Internetový obchod je na rozdíl od webových prezentací složitější systém. Musí nabízet napojení nejen na dodavatele, ale také na doručovací služby, musí si umět poradit se skladovými zásobami, účtovat atd. A tyto věci vám nikdo nenaprogramuje za pár tisíc, ale spíš za desítky nebo stovky tisíc. A pokud byste sáhli po e-shopu, který nabízí například některé šablony WordPressu, opět bude záležet, jak moc se tato šablona dokáže přizpůsobit českému prostředí. Většinou pak stejně budete muset investovat nemalé peníze do času programátora.
On-line marketing
Začněte se učit, protože internetový marketing bude pro vedení e-shopu nutný. Zkuste se zorientovat ve všech jeho oblastech. Spoustě e-shopů fungují sociální sítě. Facebook a Instagram může být velmi efektivní. Podívejte se na přehledné stránky, kde vám jako začátečníkovi pomohou se ve světě e-shopů zorientovat.
Online marketing je velmi obsáhlý a rozhodně byste ho v případě vedení e-shopu neměli vynechat. Zjistěte si co nejvíc o jednotlivých oblastech: o SEO, linkbuildingu, PPC reklamě, sociálních sítích. Vzdělávejte se na kurzech, choďte na networkingy s dalšími podnikateli a stále zůstávejte v obraze.
A jaké další zdroje se mohou hodit?
- www.jakpodnikat.cz – najdete tu všechny odpovědi na otázky podnikatelů
- www.mladypodnikatel.cz – s mnoha inspirativními videorozhovory
- Facebookové skupiny – přidejte se k Provozovatelům e-shopů
PR text
Autor: Redakce NETzin.cz