Sklik pro partnery – první dojmy
Včera bylo dalším několika desítkám webů umožněno vyzkoušet fungování Skliku pro partnery. Celý systém má být veřejně otevřen během tohoto léta a zdá se, že bude poměrně dost zajímavou konkurencí již známým PPC systémům.
Majitelům webů přinese výdělek, inzerentům možnost zobrazovat reklamu v obsahové síti.
Cílení inzerátů
Reklama se načítá rychle a ve většině případů je relevantní k obsahu webu, což je tolik kritizovaný nedostatek konkurence (AdFox, eTarget). V případě problémů může navíc majitel stránek vložit do zdrojového kódu HTML komentáře, jimiž pomůže inzeráty lépe zacílit.
<!– Sklik-kontext-start –>
Mezi těmito HTML komentáři se nachází vámi označený <h1>titulek</h1>, <p>odstavec</p>, <div>celý článek</div> apod.
<!–Sklik-kontext-stop –>
(Zacílení od vložení kódu na web nějakou dobu trvá, v současné době cca tři hodiny.)
Registrace webu
Po zaregistrování webu je tento ve stavu Nový. Zobrazování inzerátů není možné. Jakmile se na registrovaný web podívá administrátor, může ho buď schválit (objeví se vám, že je Schválený), nebo zamítnout (Zamítnutý). Posledním možným stavem je Čeká na schválení (admin zřejmě přemýšlí, rozhodne o něm později, nebo byla editována URL a web musí projít znovu kontrolou).
Zde je mimochodem vidět hlavní rozdíl oproti AdSense, kde stačí schválení jednoho webu a reklamu lze vložit na jakýkoli další, Sklik něco takového vylučuje a jeho cílem je zřejmě udržení nějaké úrovně partnerské sítě.
Pravidla pro partnery
Pravidla, jimiž se musí partner zobrazující reklamu řídit, jsou celkem logická a obvyklá i u jiných reklamních systémů. Obsahem webů nesmí být pornografie, nelegální činnost, web nesmí propagovat tabákové výrobky a alkoholické nápoje. Stránky s inzeráty Sklik Partner musí obsahovat kontakt na provozovatele Serveru.
Administrace partnera
Administrace se dělí na sedm hlavních částí. Na výchozí stránce je hlavní přehled, následují záložky Weby (přehled registrovaných webů a možnost přidat další), Kódy (přehled vygenerovaných kódů s možností přidat další), Kanály (vytvořením kanálu můžete později ve statistikách filtrovat příjmy z různých skupin webů, například „moje weby“, „mikroweby“ apod.), Statistiky (lze vytvářet podle vlastního nastavení a exportovat nebo odeslat na e-mailovou adresu), Uživatel (informace o majiteli účtu) a Výplaty provizí (přehled vyplacených částek). Statistiky se obnovují vždy po půlnoci za předchozí den.
Hodnocení
Na komplexní hodnocení je zatím ještě brzy. V budoucnu se ukáže, jakým směrem se bude Sklik ubírat a jestli se dočkáme např. klasických grafických bannerů. I kdyby ale Sklik zůstal takto jednoduchý, rozhodně by to nebylo na škodu a neubralo mu to konkurenceschopnosti vůči ostatním.
V jeho prospěch mluví nepochybně výborná schopnost zobrazit relevantní reklamu, takže se dá předpokládat, že návštěvníka konkrétního webu může zaujmout a přinutit k akci. Nedochází k výpadkům, jako je tomu u konkurence, a vložená reklama je poměrně dobře nastavitelná co se týče barev i rozměrů.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz