Chcete představit svou službu, projekt, web? Nespamujte a napište mi.
Od obligátního „mrkni na muj blog“ jsme se dopracovali až k mnohem sofistikovanějšímu komentářovému spamu a správce webu, záleží-li mu na tom, má co dělat, aby tyto profesionální linbuildery odfiltroval. Dneska takový linbuilder skutečně komentuje a snad se dokonce zabývá předmětem článku, pod který hodlá své odkazy vložit.
Je těžké posoudit, jestli je takový komentář spamem. Z technického hlediska ano a pokud dáte na svém blogu najevo, že vám takové komentáře nevadí, pravděpodobně nebudete mít o komentátory nouzi. Jestli vám ale vadí, že se někdo podepisuje klíčovým slovem svého podnikání a do komentáře pro jistotu přidá další odkazy, pak na tom budete co do počtu komentujících hůře.
Je otázka, PROČ ten někdo vlastně komentuje. Jeho největší motivací je pravděpodobně (a u placených linbuilderů o tom není potřeba pochybovat) právě získaný zpětný odkaz.
Stručně řečeno, práce těchto linkbuilderů spočívá v pokoutním komentování, vymyšlení nesmyslných komentářů a vkládání odkazů v tom správném tvaru. Není to trochu málo?
Tyto komentáře jsou na Netzinu mazány a mám pocit, že ani jinde na internetu s takovým linkbuildengem člověk neuspěje. Není ale nic snažšího, než napsat mail, poslat článek, zprávičku, informovat o nové věci, nebo odpovědět na pár otázek v rámci rozhovoru.
Neexistuje nic efektivnějšího. Jistě, není to tak levné, jako nacpat jeden a týž článek do stovky PR katalogů, nebo napsat pár komentářů na významných webech, ale je to trvalé, přivádí to návštěvnost a odkazy umístěné v textu zůstávají v archivech webů, jež marketér osloví, prakticky navždy.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz