Ekniha: Profit On-line – Marketing na Internetu od A po Z
Ing. Vladimír Mikuša je autorem zajímavé knihy o podnikání a marketingu na Internetu. Napsal ji v letech 2006-2007 a informace potom aktualizoval v roce 2008. Já děkuju za tip a knihu krátce představím.
Mnoho lidí pravděpodobně nebude souhlasit s některými tvrzeními, která se v knize objevují. Mnoho lidí také bude očekávat něco úplně jiného, nicméně to knize na zajímavosti neubírá.
Autor popisuje zajímavou formou zásady podnikání, předpoklady a možnosti, které Internet nabízí. Upozorňuje na fakta, souvislosti a prokládá to zajímavými myšlenkami a zásadami, které lidem většinou unikají. Cituji:
Mějte však na paměti jednu, léty ověřenou statistiku. Z těch stovek miliónů podnikatelů na pavučině, jen cca 5% uspěje a dokáží dělat „velké peníze“. Obrovskou výhodou Internetu však je, že nám všem dává stejnou šanci. Tito lidé jsou naprosto stejní jako vy a já, se stejnými problémy, začínali se stejnými znalostmi, se stejnými průměrnými počítači jako máme my a dalších 95%. Rozdíl mezi nimi a zbytkem světa je však ten, že když najdou dobrý obchod a rozhodnou se ho dělat, vytrvají. Často i narazí, mnohdy utrpí i menší škody, často musí čelit různým „taky přátelům“ kteří jim dokazují, jak to co dělají nemůže fungovat. Přesto však vytrvají a pak se zařadí mezi těch 5% úspěšných.
Nebo:
Ale jestliže jste se rozhodli budovat svůj obchod, musíte s tím co jste začali, zacházet jako s OBCHODEM. MUSÍTE tomu věnovat INVESTICI ČASU. Prodávající Internet je NEJSNADNĚJŠÍ obchod na světe, jestliže pracujete USILOVNĚ. Ale je to také NEJTVRDŠÍ obchod na světě, pokud chcete pracovat SNADNO.
Kniha motivuje, vysvětluje a k tomu přidává popis základních věcí (pořádek ve svém PC, organizace, webhosting, domény), ale nenechte se zmást. Například v kapitole o stavbě webových stránek je mnoho užitečných informací o tom, jak by mělo prodejní místo vypadat.
Některé pasáže se týkají samotného ovládání počítače, protože autor míří pravděpodobně na starší generaci uživatelů:
Poslední podskupinou jsme my, lidé postaršího věku (záměrně nepíši staří, abych náhodou někoho neurazil), jenž jsme většinou již v důchodu a protože valná většina z nás obdržela (po X létech práce) důchody jejichž reálná hodnota je na úrovni cca 30% našich reálných příjmů před důchodem, abychom si udrželi nějakou slušnou životní úroveň, musíme hledat možnosti jak si přivydělat.
Kniha jmenuje způsoby a možnosti podnikání na Internetu u nás v Česku i ve světě. Zmiňuje elektronické obchody, affiliate, MLM, PPC, nebo třeba příjmy z emailů. Zároveň varuje před systémy, kde můžete své peníze spíše ztratit než vydělat. Věnuje se marketingu, reklamě, pár odstavců je i o SEO a ke konci knihy se dostáváme až k automatizaci.
jen 36% online obchodníků reaguje na dotazy k jejich podnikání do 6 hodin od obdržení dotazu, 42% obchodníků odpoví za dobu delší jak 6 hodin. Z nich cca 33% odpoví do 3 dnů a zbytek za dobu delší jak 3 dny, ale šokující je že až 22% neodpoví vůbec.
Poslední kapitola se věnuje platebním možnostem na Internetu, v závěru autor cituje několik údajů a motivuje přitom k podnikání:
Podle průzkumné společnosti „Forrester Research“, činil v roce 2005 obrat prodejů na Internetu 172 miliard USD, přičemž jejich kvalifikovaný odhad pro rok 2010 předpokládá nárůst na neuvěřitelných 329 miliard USD.
Kniha bohužel není volně šiřitelná, ale můžete si ji stáhnout tímto odkazem (PDF!).
Web autora: http://wp.sms-praha.cz/
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz