Cashbackový portál – nový typ slevového portálu pro online nákupy
Na český internet přichází nový slevový systém – online nakupování s cashbackem. Zákazníci získávají jako odměnu za svůj online nákup určitou finanční částku zpět ze svého nákupu – tzv. cashback, který může být charakterizován také jako následná sleva.
9. listopadu 2010 byl spuštěn český cashbackový portál eCashback, jehož činnost se soustřeďuje ryze na poskytování cashbacku konečným zákázníkům. Na svých stránkách má katalog internetových prodejců, mezi nimiž jsou známé eshopy, cestovní kanceláře a cestovní rezervační systémy, portály hromadného nakupování, online poskytovatelé finančních služeb a další prodejci, kteří jsou v rámci katalogu rozděleni do kategorií podle nabízeného sortimentu. Pokud zákazníci uskuteční online nákup u těchto prodejců s využitím portálu eCashback, získají od portálu finanční odměnu, tzv. cashback, který je obvykle dán procentem z uskutečněného nákupu.
Aby konečný zákazník mohl využít portál eCashback při svých online nákupech a získat tak cashback, musí se nejprve registrovat jako uživatel. Registrace a využívání portálu eCashback nestojí uživatele vůbec nic, vše je bezplatné. Před každým nákupem musí být zákazník přihlášeným uživatelem portálu, jinak by nebylo technicky možné vysledovat, kdo konkrétně nákup uskutečnil.
Pokud je uživatel přihlášený pod svým profilem na portálu eCashback, může přejít na web prodejce, kterého si vybral v katalogu portálu. U každého prodejce je uveden popis prodávaného zboží či poskytované služby a informace o výši cashbacku, který lze nákupem získat. Pro přechod na stránky eshopu stačí kliknout na tlačítko určené pro vstup na webové stránky vybraného internetového obchodu. Tím uživatel opustí stránky cashbackového portálu a uskuteční svůj nákup v eshopu, jak je zvyklý. Portál eCashback pak připisuje získané cashbacky uživatelům do jejich profilů na stránce www.ecashback. Cashback je pak uživatelům vyplácen ve výplatním období dle stanovených pravidel.
Portál eCashback je tedy novým typem slevového portálu pro internetové nákupy, neboť zákazník získává slevu následně až po uskutečnění nákupu. Dalo by se to také chápat tak, že je zákazník za své nákupy placen. Pokaždé, kdy zákazník utratí peníze, jakoby mu byly připsány úroky v jeho prospěch z utracené částky. Ve srovnání s úročením bank jsou procenta mnohem zajímavější a zákazník je získává v momentě, kdy peníze utrácí. Pravidelným využíváním portálu eCashback při svých online nákupech tak zákazníci mohou našetřit zajímavé částky.
Autor: Redakce NETzin.cz