Česká verze Google příručky o SEO aktualizována
Google vydává a aktualizuje příručku o SEO, ta česká s názvem Začínáme s optimalizací pro vyhledávače byla nyní aktualizována a je v nové podobě ke stažení jako PDF dokument.
To je příležitost k opětovnému upozornění na některá zajímavá doporučení. Většinu postupů, návodů a rad, najdete i zde v archivu Netzinu.
Umožněte případné odstranění části adresy URL
Jeden z mnoha tipů, které Google webmasterům dává. Sám jej sice moc nedodržuje, ale logické to je. V podstatě jde o to, že když odstraníte část adresy URL, měl by zbytek fungovat. Například pokud v adrese http://www.example.cz/archiv/clanek ručně odstraníte slovo clanek, logicky by měla fungovat pouze adresa http://www.example.cz/archiv a logicky by na ní měl být umístěn archiv všech článků.
Ne vždy je možné to zařídit, ne vždy a u všech adres je to důležité. Já osobně si ale myslím, že když má webmaster tento logický přístup, vede to k lepší struktuře webu a přirozené hierarchii všech stránek.
Pište dobře čitelný text
Zde bych chtěl vypíchnout především text v obrázcích, který docela často vidím na firemních webech jako součást bannerů a jiných grafických prvků. Jde přitom často o ta nejdůležitější sdělení, které si však uživatel nemůže snadno kopírovat a vyhledávač je prostě nepřečte.
Formátujte odkazy tak, aby si jich uživatelé snadno všimli
Další neduh, související tentokrát s „moderní“ grafikou. Uživatel by měl mít možnost jasně rozeznat odkaz od běžného textu. Každý odkaz v textu by měl být minimálně barevně odlišen, typické je podtržení odkazů, které je považováno za standard.
Používejte správně značky nadpisů
Kromě správné a obecně známé struktury nadpisů h1 až h6 bych chtěl u tohoto bodu upozornit na fakt, že nadpisy se týkají konkrétní webové stránky a h1 je tedy hlavním nadpisem jedné jediné webové stránky, nikoli nadpisem celého webu, jak je poměrně často na webech k vidění.
V tomto případě jde často o chybu v šablonách určených pro redakční systémy. Pokud někdo vytváří své stránky tak, že ručně píše kód, přijde mu správná struktura nadpisů zcela přirozená a tuto chybu neudělá.
Mobilní web
Část příručky se věnuje nově i optimalizaci webů určených pro mobilní zařízení.
Příručku lze stáhnout na stránkách nápovědy Google.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz