Co je kalibrace Seznam.cz
Pokud sledujete statistiky návštěvnosti svého webu a díváte se i na zdroje této návštěvnosti, možná jste narazili na přístup z adresy http://kalibrace.seznam.cz. V jednom článku o SEO už jsem se o kalibraci zmínil jakožto „lidském zásahu“ do výsledků vyhledávání největšího tuzemského vyhledávače.
Ve zmíněném předchozím článku jsem psal, že veškerá snaha o SEO může přijít vniveč vlivem lidského zásahu. Člověk (zaměstnanec Seznamu) se podívá na SERP pro konkrétní zajímavou komerční frázi a uvidí něco, co se mu nebude líbit. Váš web a ostatní se potom stanou předmětem průzkumu a možné optimalizace samotného vyhledávače.
V praxi, když se nad tím zamyslíte, vyhledávač bude sám sebe optimalizovat pro váš web, pokud bude zajímavější než ty stránky, které jsou na předních pozicích doposud.
O kalibračním systému Seznamu
Do kalibračního rozhraní tedy mají přístup zaměstnanci a brigádníci, kteří hodnotí výsledky vyhledávání. Podívají se a přemýšlí, jestli jsou výsledky k danému dotazu opravdu relevantní. Výsledky se potom používají ve vývoji a úpravách algoritmů.
Kalibrace se tedy používá pouze pro výzkum a měření.
A až zaznamenáte přístup z výše zmíněné adresy, aspoň budete vědět, že to Seznam zajímá.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz