Free PR weby penalizovány Googlem, jak dál?
Podle diskuze na Webtrhu došlo v minulých dnech k penalizaci Pageranku na PR webech. Možná za to může Panda, možná jde o reakci na nějaké udání, možná někoho prostě napadlo snížit těmto webům PageRank a snížit tak oblibu tohoto způsobu linkbuildingu a Search Engine Marketingu.
Jaký měly a mají tyto PR weby smysl, a jaký smysl mají PR články do budoucna?
O významu free PR webů jsem psal už v minulosti. Můj názor po veškerém a nikterak náročném zkoumání zní asi tak, že je, a vždy bylo, lepší vložit PR článek na normální web, jehož majitel toto umožňuje.
PR weby jsou odsouzeny k zániku, ale nikoli proto, že by bylo něco špatného na publikování PR. Jediný problém PR webů je totiž v tom, že jsou všechny stejné a s duplicitním obsahem.
Vyhledávačům nebude vadit komerční reklamní článek s odkazy. Pokud si někdo vytvoří free PR web a bude striktně trvat na originalitě obsahu, je vysoce pravděpodobné, že takový web bude vnímán vyhledávači zcela normálně, bude mít ranky a odkazy na něj se budou také zcela normálně zobrazovat ve výsledcích hledání. Mám takovou zkušenost. Není PR web jako PR web. Ten originální znamená větší úsilí při jeho budování, nicméně jako u všech webových projektů (a zní to už trošku jako klišé), důraz na kvalitu se vždy vyplatí.
PR článek je pořád velmi silným nástrojem SEO a marketingu. A zůstane to tak i do budoucna. Internet je plný PR článků, na kterých to ovšem není vidět na první pohled, jsou originální a mnohdy i užitečné. Proti těmto PR aktivitám nikdo nic nemá. Stačí najít web, investovat do originálního článku přímo pro něj a možná sáhnout do peněženky pro odměnu za zveřejnění.
Výsledek je jasný. Originální článek na běžném webu, kde nezapadne hned do archivu, bude mít po nějakém čase vyšší hodnotu, než celý free PR web. Berte článek jako originální webovou stránku na originálním a silném webu. Stránka bude dobře dohledatelná (SEM), bude zdrojem návštěvnosti i místem trvale uložených zpětných odkazů.
PR weby nekončí, jen se musí změnit, a to společně s přístupem inzerentů a marketingových specialistů.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz