Jak šel čas s mBank
Byla to velká událost, v listopadu 2007, kdy na český trh přišla mBank, retailová divize BRE Bank SA, člen skupiny Commerzbank.
Banka internetová, banka zcela bez poplatků, banka bez poboček sázející na síť mKiosků rozmístěných po republice na frekventovaných místech. V červnu 2011 měla v Česku a na Slovensku dohromady 500 tisíc klientů a před několika dny spustila i mezinárodní platební styk.
Další banky se postupně přizpůsobují a vznikají i banky nové (třeba ZUNO), velkou konkurencí v bezpoplatkové politice je také Fio banka a novou banku chystá podle zpráv i Česká spořitelna, která se chce zaměřit na mladé a nabídnout pobočky ve stylu kaváren (jde zatím jen o návrh).
mBank byla každopádně první. 16.10.2010 se pochlubila prvním bankovním blogem a 7 měsíců od zahájení provozu, 25.6.2008, přivítala klienta s pořadovým číslem 100 000.
„Přivítat 100 000. klienta v tak krátké době považuji za úspěch, který potvrzuje správnost moderního nízkonákladového modelu bankovnictví. Naše strategie, kdy přenášíme úsporu nákladů ve prospěch klienta, se ukazuje jako správná i pro český bankovní trh. Mimořádně nás těší nejen množství klientů, ale zejména jejich vysoká aktivita u mBank a objem prostředků, které mBank svěřují. Pro významnou část těchto klientů se stáváme bankou první volby. Stejně tak se zájmem sledujeme vysoce dynamický růst objemu poskytnutých hypoték a skutečnost, že se stáváme specialistou na refinancování v této oblasti,“ říká Jiří Báča, generální ředitel mBank ČR.
mBank v následujících týdnech postupně na český trh uvede například SIPO, podnikatelské účty, investiční fondy, kontokorentní úvěry nebo kreditní karty. V těchto dnech mBank naplno uvádí na trh „instantní“ mPůjčku.
12.08.2008 oznámila banka spolupráci s portálem Seznam.cz a tyto společnosti představily projekt mPeníze.
„Systém mPeníze chceme na českém internetu prosadit tak, aby byl výhodnější alternativou současného online bankovnictví a poskytl uživatelům českého internetu rychlý a jednoduchý způsob platby za vše, co na internetu najdou a objednají. Zároveň chceme uživatele přesvědčit o spolehlivosti a důvěryhodnosti nakupování na internetu. Jsme rádi, že takový produkt vytváříme právě s mBank, velmi dynamickým hráčem na českém bankovním trhu,“ říká ředitel Seznamu Pavel Zima.
K úspěchu tohoto projektu nejsou k dispozici žádné další statistiky, které by prozradily jeho úspěšnost, ale na webu je alespoň seznam obchodů, kde je možné tímto způsobem zaplatit.
07.10.2008 měla mBank 150 tisíc klientů, 2.2.2009 200 tisíc klientů, 7.10.2009 250 tisíc klientů a 28.12.2010 350 tisíc klientů.
„Jsme rádi, že lidé oceňují naše produkty a poplatkovou politiku. K dnešnímu dni evidujeme v mBank více než 685 000 účtů, z nichž téměř 25 000 patří podnikatelům, u kterých je díky našim účtům mBUSINESS Konto a mBUSINESS eMAX úspora nákladů na finanční služby ještě výraznější než u běžných uživatelů bankovních služeb,“ komentuje výsledky banky generální ředitel mBank CZ Janusz Mieloszyk.
10.8.2011 spustila mBank mezinárodní platební styk (tisková zpráva).
„Platby prostřednictvím systému SWIFT jsou prvním krokem, ve kterém chceme umožnit našim klientům mezinárodní platební styk. Dalším krokem, který bude následovat v nejbližší době, se stane rozšíření produktové nabídky o platby v rámci oblasti SEPA (Single Euro Payments Area)“, komentuje uvedení produktu Milada Pivníková, produtkový specialista mBank.
Během doby fungování mBank však došlo i k několika méně pozitivním změnám. mBank například zcela bez oznámení snížila úrokovou sazbu u spořícího účtu eMax a vloni touto dobou změnila i svůj sazebník a zavedla některé poplatky.
I tak ale zůstává oproti velkým bankovním domům, z nichž některé si stále ještě účtují poplatky například za příchozí platby, bankou patřící mezi ty nejvýhodnější a nejférovější.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz