Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte
Je zcela přirozené, že člověk zakládající svůj blog věří v úspěch. Je motivován penězi, které psaním vlastního webu vydělá, a alespoň ve skrytu duše doufá, že se svým blogem jednoho dne bez problémů uživí. Faktem ale zůstává, že většinu blogů na internetu nikdo nečte. Jak tedy bez čtenářů vydělat peníze?
Skutečný inzerent chce návštěvnost. Majitel webu si může vymýšlet při prodeji odkazů a inzerent se na něj nebude zlobit, protože o návštěvnost mu zas tolik nejde, nějaký ten proklik je pro něj pouze příjemným bonusem.
Tím se dostáváme k první možnosti výdělku na nenavštěvovaném webu, prodeji odkazů.
Prodej odkazů
Aby mohl majitel webu prodat odkazy, potřebuje ranky. Ranky jsou ukazatelem kvality, protože většina inzerentů nedokáže skutečný přínos posoudit jiným způsobem. Ranky lze zajistit poměrně jednoduše, jmenujme dva nejobvyklejší způsoby:
- Velkým množství zpětných odkazů z jiných svých webů, nebo
- kombinací vhodných odkazů a kvalitního obsahu.
Pokud mluvíme o kvalitním obsahu, postačí kopírování z Wikipedie. Je možné, že kvůli duplicitě nebude taková kopie ve výsledcích hledaní (SERP) někde nahoře, ale ranky mít bude, neboť kvalitní obsah to je. Zkuste případně texty nějak upravit, přeházet odstavce, doplnit třeba vlastní větu a podobně.
Prodej článků s odkazy
Druhou možností je prodej PR článků. I v tomto případě jde o ranky a většinou nic jiného, zkuste se inspirovat weby, které pro svou monetizaci používají Placla.cz a snadno pochopíte, jak takový web udělat.
Opět postačí zpětné odkazy a kopie nějakých hezkých textů, případně nechte nějakou dobu vkládání PR článků zdarma, teprve potom vložte (nebo dokonce napište) něco neobvyklého a originálního (aby to na oko nějak vypadalo), a následně začněte články prodávat.
—-
Oba výše popsané způsoby monetizace webů fungují. Pokuste se o nějaký hezký design pro inzerenty, na které to zapůsobí (najděte pěknou free šablonu) a finančně budete na úrovni příjmu studentské brigády. Se svým webem se sice těžko budete moci někomu pochlubit, ale peníze vydělá, a to je důležité.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz