Jsi značka… ve frontě na banány [RECENZE]
Autor e-booku o osobním brandingu Jsi značka… ve frontě na banány Tomáš Lukavec dělí lidi na dvě skupiny. Na BANÁNY stojící ve frontě na banány a na NEBANÁNY, kteří prozřeli a v této frontě už nestojí. Kniha je volně šiřitelná a ke stažení zdarma.
BANÁN je podle autora zjednodušeně řečeno člověk, který žije v neustálém čekání na něco, ve skupině lidí, kteří všichni čekají až na ně přijde řada a dostanou také nějaký ten banán. Stojí tedy ve frontě a čekají na lepší práci, lepší postavení, na svůj úspěch a na peníze. NEBANÁN je člověk, který tuto frontu opustil, dělá si co chce, co považuje za smysluplné, a banány mu padají do klína samy.
Jde o zajímavou myšlenku promítnutou na 58 stran v PDF. Není sice úplně originální a autor si někdy sám protiřečí, když například odsuzuje touhu BANÁNŮ dostat se NĚKAM a následně u NEBANÁNŮ popisuje jejich příběhy o vydařené snaze dosáhnout cíle, přičemž tuto snahu považuje za tu nebanánovou a pozitivní, ale pojetí je zajímavé a čtivé.
Popisovaná teorie BANÁNŮ A NEBANÁNŮ se sice trochu nelogicky mísí s pasážemi o budování osobní značky, takže vznikají dvě nosné myšlenky celého díla, nicméně je v tomto případě dost dobře možné, že pohledu autora jsem já ten NEBANÁN, který neprozřel a celou věc nepochopil. Jak je totiž v knize napsáno, pokud bych tohoto prozření dosáhl, knihu bych odhodil jako směšnou, což jsem neudělal.
Podobných pasáží o prozření, nirváně a otevřených očích na smrtelné posteli je v e-booku několik, takže opatrný čtenář může v průběhu získávat podezření, že jde o náboženství, sektu, nebo chcete-li auru, kterou si autor kolem sebe buduje jako součást své osobní značky v rámci infopodnikání.
Naproti tomu části popisující osobní zážitky s podnikáním a věcné vysvětlování principů budování osobního brandu praktického BANÁNA nezklame. Celkem vzato tedy, pokud jste BANÁN, a máte hodinku času, kniha za přečtení stojí.
Stáhněte si ji v PDF – Jsi značka! …ve frontě na banány.
Autor: Redakce NETzin.cz