Na internetu probíhá přes porovnávače cen až třetina obchodů
Celá třetina obchodních transakcí na českém internetu je podle odborníků realizována přes některý z porovnávačů cen. Cena zboží již navíc přestává být tím rozhodujícím kritériem pro nákup.
Čeští zákazníci se naučili pomocí specializovaných porovnávacích portálů vyhledávat nejen zboží, ale také služby, jako jsou zájezdy, pojištění nebo tarify mobilních operátorů.
„Každý třetí zájezd je na českém trhu prodán online, přičemž porovnání jednotlivých nabídek zde hraje klíčovou roli. Očekáváme, že během několika let se bude takto prodávat většina zájezdů,“ uvedl Michal Tůma, marketingový manažer společnosti Invia.cz, která je největším online prodejcem zájezdů na českém trhu.
„Až 30 % obchodů na internetu se letos realizuje přes některý z porovnávačů,“ potvrzuje rostoucí popularitu nezávislého vyhledávání a porovnávání nabídek zboží a služeb Tomáš Hodboď, marketingový manažer portálu Heureka.cz.
Spotřebitelé jsou nyní náročnější a začínají brát v úvahu i další kritéria. Zatímco dříve na porovnávač přicházela většina lidí již s konkrétní představou o svých požadavcích, díky vývoji porovnávačů se tento trend začíná měnit.
„S rozvojem nakupování na internetu jsou lidé stále náročnější. Proto i u srovnávačů hledají údaje o přidaných službách, dopravě či informaci o certifikátech kvality,“ uvádí Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
Důležitost porovnávačů při nákupu na internetu dále poroste. Odborníci očekávají stále vyšší zájem zákazníků o nezávislé informace o zboží v e-shopech.
Zdroj: Statisticky.cz
Autor: Redakce NETzin.cz