Novinky a události: Listopad 2013
V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace a učí se využívat naši polohu k získání dat, relevantních pro reklamu.
Budou reklamy v Google vyhledávači lépe odlišitelné od přirozených výsledků?
Google začal testovat dopady nového označení reklam na stránkách s vyhledáváním. Namísto starých známých žlutých pruhů pod placenou reklamou zkouší žluté štítky s bílým nápisem Ad. Stejným štítkem je označena i reklama v pravém sloupci.
Zatímco nepříliš výrazný žlutý pruh tak trochu klamal tělem, jako by se snažil tajit, že jde o reklamu, sytě žlutý štítek se k tomu hrdě přiznává. Mnozí považují takové označení za férovější – takhle označenou reklamu už by si nikdo neměl splést.
Za sebe dodávám, že žlutý štítek působí také mnohem elegantněji, což také není na škodu, je-li to jen třešnička na absolutní funkčnosti a přehlednosti.
Android bude umět indexovat aplikace!
Google si trochu mákl a teď testuje hluboké indexování aplikací na novém Androidu 4.4 Kitkat. Odkazy na jejich obsah ve formě tlačítek se tedy objeví přímo v SERP. Nejlépe toho využijí takové aplikace, jako mapy, slovníky nebo přehrávače.
Aby nám to fungovalo, musí být vždy splněny tři podmínky. Konkrétní aplikace musí být svými vývojáři zpřístupněna k hluboké indexaci, obsah, který má zobrazovat, ji musí mít povolenu jako jednu ze spouštěcích aplikací (například video ji musí mít mezi povolenými přehrávači) a konečně my ji budeme muset mít nainstalovanou ve smartphonu.
Google prozatím indexování testuje na vybraných aplikacích a brzy snad rozšíří pole působnosti z USA do světa.
Google nás chce sledovat přes chytré telefony
Sledování naší pozice přes smartphony samozřejmě není žádná novinka, ale Google se rozhodl, že ho mnohem efektivněji využije k optimalizování reklamy. V USA začal tedy testovat, zda se pomocí takto shromážděných dat dá lépe hodnotit její úspěšnost.
Data, která získá sledováním, pak Google porovnává s reklamou, která byla daným uživatelům zobrazena. Pokud třeba uživatel navštíví do pár dnů pizzérii, která mu byla v rámci reklamy zobrazena, je jisté, že konverze byla úspěšná.
V Evropě si ovšem Google zatím nemůže nic podobného dovolit, protože předpisy Evropské unie ohledně shromažďování a práce s osobními daty uživatelů jsou omezeny velmi přísnými předpisy.
Facebook představil aspoň nová tlačítka pro sdílení a lajkování
Aby nezůstal Facebook tentokrát příliš pozadu, představil jako jednu z větších změn nová tlačítka pro lajkování a sdílení. Jsou výrazně modřejší.
To není žádný vtip, mnohem sytější modrá totiž přitahuje víc pozornosti a také víc láká ke kliknutí. Na „like“ zmizel palec nahoru, tlačítko teď kopíruje logo sociální sítě samotné. Další novinkou je, že se teď dají obě tlačítka kombinovat v jedné liště.
Podle Facebooku kombinace obou tlačítek zvýší propojení stránky s Facebookem a bude svádět k mnohem častějšímu lajkování a sdílení.
Autor: Zuzana Kocurková
Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.