Nový algoritmus Panda už i v českém vyhledávání Google
Jak oznamuje český Google blog, algoritmus s názvem Panda, který při zavedení ovlivnil výsledky téměř na 12 procent anglických výrazů, je již i na českém webu. Zde by měl mít na svědomí jiné výsledky vyhledávání u šesti až devíti procent hledaných výrazů.
Google oznámil změnu v algoritmu funkční v USA 24.2.2011. Cílem této inovace je potlačit stránky s podprůměrným obsahem, zejména obsahové farmy.
Děláme mnoho změn, ale jsou většinou tak jemné, že si jich všimne jen velmi málo lidí. Ale nyní jsme spustili poměrně velké algoritmické zlepšení, které má viditelné dopady na 11,8 % všech dotazů a chtěli jsme, aby lidé věděli, co se děje.
Tato aktualizace je určena ke snížení hodnocení pro málo kvalitní weby, které nemají žádnou přidanou hodnotu pro uživatele, kopírují obsah z jiných stránek nebo jde o stránky, které prostě nejsou příliš užitečné. Změna současně znamená upřednostňování a lepší pozice pro weby vysoce kvalitní, s originálním obsahem, publikující analýzy, výsledky průzkumů a další hodnotný obsah.
Z českých výsledků by měly teoreticky zmizet méně kvalitní agregátory, strojově přeložené obsahové farmy, PR weby s duplicitním obsahem a další weby, které kopírují nebo duplikují obsah. Jestli se to skutečně podaří ukáže až čas, podrobnější analyzování a zkušenosti uživatelů.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz