Peoplemetry slaví 17 let své existence v ČR
Peoplemetr je malé zařízení, které sleduje aktivitu diváků před televizní obrazovkou, tedy odesílá údaje o tom, na co se kdo dívá. V České republice má doma peoplemetr 1850 domácností.
Tento vybraný vzorek obyvatelstva by měl plně reprezentovat všechny televizní diváky, tedy jsou v něm ve stejném poměru zastoupení muži a ženy, všechny věkové kategorie apod.
Den peoplemetrů
Dnes, 2. 6. 2014, je to už 17 let od doby, kdy byl v České republice spuštěn první peoplemetrový projekt (rok 1997). Od počátku jej provozovala společnost Taylor Neslon ABG Media Facts a od roku 2002 do současnosti jej provozuje společnost MEDIARESEARCH.
Do projektu je nyní zapojeno 1850 domácností a data se měří s přesností na sekundu. V roce 2013 došlo k modernizaci měřicí technologie, mimo jiné se začala měřit odložená sledovanost pořadů, tedy sledování pořadu později než byl živě odvysílán v televizi. Mimoto se projekt rozšířil i o sledovanost televizního vysílání na počítačích v domácnostech a MEDIARESEARCH je schopná měřit sledovanost televize i na mobilních telefonech.
Proč je měření sledovanosti tak důležité?
Bez měření sledovanosti televizních stanic bychom nevěděli nic o jejich úspěšnosti. Samotné stanice by také nevěděly, jak byl který pořad úspěšný a jaký mají vysílat příště. Inzerenti by zase netušili, na jaké stanici mají zaplatit za reklamu, aby se jim to vyplatilo.
Peoplemetr přitom měří sledovanost absolutně všeho, co se odehrává na televizní obrazovce, tedy všechny stanice včetně těch kabelových nebo satelitních, všechny pořady, které si člověk pustí na DVD přehrávači a jiného zařízení připojeného k televizi.
Autor: Redakce NETzin.cz