Prezidentská superdebata se stala nejsledovanějším pořadem
Včerejší Prezidentskou superdebatu vysílanou od 20:00 živě na kanálech ČT1 a ČT24 sledovalo celkem 1 milion 696 tisíc dospělých (rating 19,4 %) při podílu na publiku (share) 42,84 %. Debata zasáhla (získala alespoň tříminutovou kontinuální sledovanost) 2 miliony 811 tisíc dospělých diváků. Sledovanost pořadu na ČT1 v jeho průběhu rostla, na zpravodajském kanálu ČT24 byla stabilní (přibližně 390 tisíc diváků starších 15 let). Prezidentská superdebata se v součtu za oba kanály stala nejsledovanějším pořadem od začátku roku.
„Předvolebnímu vysílání a prezentaci jednotlivých kandidátů jsme před historicky první přímou volbou prezidenta poskytli značný prostor. Naším záměrem bylo nabídnout veřejnosti maximálně široké spektrum informací důležitých pro odpovědné volební rozhodnutí. Prezidentská superdebata byla završením celé série zpravodajských a publicistických pořadů vysílaných už od listopadu loňského roku. Se samotným průběhem netradičně pojaté superdebaty jsem velice spokojený, líbila se mi i živá atmosféra v sále a samozřejmě pro celý tým jsou potěšující vysoká čísla divácké sledovanosti,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Dvouhodinové Prezidentské superdebaty se zúčastnilo všech devět kandidátů. Debata se konala v Kongresovém centru v Praze za účasti tisíce diváků přihlášených pomocí online formuláře České televize. Česká televize ji vysílala v živém přenosu od 20 hodin na ČT1 a ČT24. Prezidentskou superdebatu moderoval stejně jako předchozí Prezidentské debaty Václav Moravec.
Sledovanost pořadu na ČT1 v jeho průběhu rostla, na zpravodajském kanále ČT24 byla stabilní. Na ČT24 diváci dále zůstali na Události, komentáře, které sledovalo 322 tisíc diváků starších 15 let (share 12,24%). Toto vydání se tak stalo nejúspěšnějším od dubna 2011.
„Prezidentští kandidáti neměli předem k dispozici žádný scénář a na rozdíl od předchozích prezidentských debat tří kandidátů tentokrát neměli ani podrobnější okruhy. Věděli pouze, že jim bude měřen čas, přibližně 10 minut čistého času pro každého, aby měli stejné podmínky,“ vysvětluje ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal.
Před Prezidentskou superdebatou vysílala Česká televize na svém zpravodajském kanálu ČT24 tři Prezidentské debaty, kam byli postupně pozváni vždy 3 kandidáti. Průměrná sledovanost debat byla téměř 400 tisíc diváků starších 15 let při podílu na publiku (share) 9,65 %. Všechny tyto debaty zasáhly – tedy alespoň tři minuty je kontinuálně vidělo – 1 milion 613 tisíc dospělých diváků. Prezidentské debaty moderované Václavem Moravcem vysílala Česká televize 3. ledna z Ostravy, 7. ledna z Brna a 9. ledna z Prahy. V těchto debatách měli kandidáti příležitost představit voličům své priority a podrobně vysvětlit, jak by využívali kompetence dané českému prezidentovi Ústavou ČR.
Pokud se o vítězi prezidentské volby bude rozhodovat až ve druhém kole voleb, uspořádá Česká televize s dvěma postupujícími kandidáty dva duely v Paláci Hybernia. Prezidentský duel se bude konat 17. ledna, Prezidentské finále 24. ledna. Na každý z těchto duelů zve Česká televize 450 diváků. Oba duely potrvají 90 minut a jejich moderátorem bude opět Václav Moravec. Také na tyto debaty se diváci přihlašují pomocí stejného webového formuláře České televize jako na Prezidentskou superdebatu.
Autor: Redakce NETzin.cz