První místo ve vyhledávání, stačí to?
Dosáhnout prvních pozic v SERP, tedy na stránce s výsledky vyhledávání, není zase tak složité. U méně konkurenčních dotazů stačí napsat správně text a sehnat pár kvalitních zpětných odkazů, u více konkurenčních dotazů je už pozice pouze otázkou investovaných finančních prostředků.
V obou případech jde o totéž, ale zatímco u nějaké méně zajímavé hledané fráze (klíčového slova) stačí již zmíněné odkazy a text, v konkurenčním boji se hledí na každou maličkost. Navigační strukturu webu a s ní související prolinkování stránek, poměr slov na stránce a další. V každém případě platí, že pokud pozici chcete a jste ochotni investovat, v každém případě jí dosáhnete. Tvrdou prací, zvyšováním kvality a marketingem.
Mnozí lidé se domnívají, že pozicí veškerá práce končí. Každý chce být nahoře a chce návštěvníky, z nichž se stanou zákazníci. Ať už SEO stojí jakékoli peníze, z dlouhodobého hlediska jde o reklamu nejlevnější. Řekněme si to na rovinu. Bannery, odkazy, registrace v katalozích, PPC a další reklama: nic z toho nenahradí pozici ve vyhledávačích.
Lidé používají vyhledávače a chtějí nalézt, co hledají. Vyhledávač posílá své uživatele na weby, které považuje za nejlepší vzhledem k dotazu a pokud vyhledávačům dokážete, že právě váš web je na tento dotaz mezi těmi TOP weby, máte napůl vyhráno.
A záměrně je nutno zopakovat: Napůl vyhráno.
Další aspekt úspěchu tkví totiž v tom, že výsledky vyhledávání jsou z hlediska majitele webu opět pouze reklama a kvalitní reklama nenahradí kvalitu služby nebo prodávaného produktu.
Když už tedy zajistíte, aby uživatel na odkaz v SERP klikl, třeba díky vhodnému titulku (title) a popisku (description), samotný web je klíčový pro dokončení akce uživatele.
Na špatném webu, kde se každá stránka načítá pět vteřin, nikdo nenakoupí. Stejně tak nenakoupí v eshopu, kde se těžko orientuje. Neobjedná si službu, pokud nebude mít jistotu, že je tato služba kvalitní.
Než tedy budete chtít nabídnout svou službu uživatelům, vylepšete napřed tuto. Teprve pak vylepšete SEO. Naopak to nefunguje.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz