SEO optimalizace
Znalec oboru právě ohrnuje nos nad tím amatérským nadpisem a pravděpodobně ho ani ve snu nenapadne, že by si měl něco s takovým titulkem přečíst. A pokud ano, tak jenom proto, aby nasbíral další náboje pro svůj nenávistný článek o amatérech, kteří ani neví, že něco takového jako SEO optimalizace neexistuje.
Téměř každý člověk, který se nějakou dobu věnuje tvorbě webových stránek na zakázku (tento obor je zde jako související příklad), nechává si tudíž za tuto práci platit a má nějakou aktivní nabídku svých služeb, setkal se již s laiky nechápajícími ani ty nejzákladnější principy a skutečnosti.
Těžko na takového člověka křičet, že je blbec, proč to nechápe, když takto je to lepší. Ještě horší je pak vysvětlovat rozdíl v návštěvnosti mezi Seznam.cz a nově vytvořenou firemní vizitkou, největší úskalí je ale nakonec přece jenom v ceně, jejíž výše nakonec mnoho amatérů zavede k dlouhým večerům a nocím stráveným u počítače. Není na tom přece nic těžkého, stačí se podívat někam na fórum, najít odpovědi a ten web si komplet udělám sám včetně té optimalizace. Pro ty vyhledávače.
Poučených amatérů (pozor, na těchto slovech není vůbec nic hanlivého) je velké množství. Právě tito lidé hledají a žádají SEO optimalizaci, protože chtějí optimalizovat a chtějí SEO, takže je to logické. Přesně ví co požadují, chtějí samozřejmě nějakou pevnou pozici na Seznamu na to hlavní komerční slovo vztahující se k jejich podnikání. Vůbec je nezajímá, že správně by měli poptávat Search engine optimization, je jim opravdu zcela ukradené, jak se tomu vlastně správně říká.
Je proto potřeba docházet ke kompromisům mezi odbornými termíny a popisu věci pro laika. Nad některými nesmysly v jiných oborech se nikdo nepozastaví, ale v IT je zřejmě potřeba snést trochu té kritiky. Neodborný a nesprávný termín však může ve skutečnosti znamenat vysokou profesionalitu v optimalizaci pro hledající uživatele a ve výsledku také znamená větší úspěšnost.
SEO optimalizace, optimalizace pro SEO a podobné fráze, to je to, co lidé hledají. Pokud si tedy někdo založí minisite s tímto názvem, může jít o zkušeného profesionála, který má šanci chytře odchytnout určitou cílovou skupinu lidí, kteří právě tyto termíny používají.
Takže, ne, opravdu to nemusí být člověk, který ničemu nerozumí a nic neumí. Možná je to právě naopak.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz