Seznam TIP od 1. března, překvapivě s vlastním konceptem
Média jsou plná slevových serverů a již nějakou dobu se spekuluje o nové službě Seznam.cz, která se bude jmenovat Tip. Tomáš Čupr ze Slevomatu informoval média ještě před Seznamem a ve včerejších Lidových novinách potvrdil, že již nemá o Slevomat.cz obavu – Seznam.cz prý není konkurence.
Službu představuje produktový manažer Seznamu Petr Král, který uvádí na pravou míru celý systém a vůbec smysl slevového serveru, jak jej chápe on. České slevové servery, které se inspirovaly americkým Grouponem, prý ve skutečnosti dělají úplně něco jiného, protože Groupoun.com je podle něj spíše turistický průvodce, který dává lidem tipy pro konkrétní místo v případě, že se na něj chystají.
V podstatě lze říct, že koncept je trochu jiný, ale smysl zůstává. Na Seznamu bude chybět onen soutěžní prvek a nikdo neříká předem, kolik tipů se vlastně objeví. Faktem však zůstává, že jde vlastně o další reklamní pozici na titulní straně Seznam.cz, takže inzerent zaplatí → reklama se zobrazí → Seznam vydělá.
Hlavní rozdíl je pak především v tom, že Seznam již má co nabídnout, tedy má obsah a návštěvnost – má už stálé uživatele, kterým může své tipy zobrazovat. Nepotřebuje kvůli tomu zakládat stránky na Facebooku a shánět do nich všemožnými způsoby fanoušky, nemusí platit Sklik, nemusí téměř nic.
Seznam se tedy nevydal směrem klasického, dvěstěkrát okopírovaného modelu. Naopak nabízí něco neotřelého, něco, co možná donutí více lidí jeho homepage navštěvovat. Další služba – levné věci, lákavé slevy, možná skutečné tipy, které budou zajímat i jinou cílovou skupinu.
Nakonec tedy bude chybět pouze soutěžní prvek (i když ne úplně, podle lidových novin popsal Petr Král princip fungování tak, že uživatel dostane možnost koupit si kupon se slevou v tom případě, že se například podívá na Seznam včas, že je náhodně vybrán, nebo má svátek), ale nikdo také neřekl, že onen Tip nemůže být omezen například počtem kusů.
Seznam Tip by mohl být do budoucna ve skutečnosti zajímavější než současné slevové servery a dovolím si pochybovat o tom, že pro ně není se svou novou službou konkurencí.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz