T-Mobile vyhlašuje Rozjezdy pro začínající podnikatele
Společnost T-Mobile vyhlašuje 1. ročník soutěže podnikatelských začátečníků Rozjezdy. Záštitu nad soutěží přijali podnikatelé Radim Jančura a Linda Vavříková. T-Mobile podpoří startující podnikatele nejen službami, ale i předáním know-how a odbornými konzultacemi.
„Každý má šanci postavit se na vlastní nohy, ať jde o mateřské centrum s kavárnou, nebo o babičku, která si v důchodu splní sen a začne prodávat své vyhlášené dorty. Víme, že začátky jsou těžké a nadšení nestačí. Soutěžící chceme proto podpořit nejen našimi produkty, ale také znalostmi a zkušenostmi, které o úspěchu často rozhodují,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti společnosti T-Mobile, a dodává: „Začínající podnikatelé si obvykle komerční poradenství na špičkové úrovni nemohou dovolit, a často se tak dopustí zbytečných chyb. Proto budou naši právníci, marketingoví odborníci nebo zkušení účetní připraveni poskytnout účastníkům Rozjezdů čas a pomohou jim svým know-how.“
Ode dneška až do 17. října se může do 14 regionálních kol soutěže hlásit každý, kdo s podnikáním začal v posledních 12 měsících nebo má v plánu svůj byznys teprve rozjet. Přihlášené projekty vyhodnotí porota složená ze zástupců T-Mobile, mediálního partnera MF DNES a iDnes.cz a úspěšných podnikatelů z jednotlivých krajů. Do konce roku 2011 proběhnou rovněž workshopy, na nichž budou účastníkům k dispozici poradci v jednotlivých oborech, a o své zkušenosti se s nimi podělí i úspěšný podnikatel z regionu. V rámci setkání proběhne i vyhlášení vítězů regionálních kol. Ti nejlepší z každého kraje dále postupují do celostátního kola, v němž budou uděleny dvě hlavní ceny.
Vítězové soutěže obdrží telekomunikační balíčky včetně notebooků či smartphonů, balíčky marketingové podpory a v neposlední řadě také nezbytnou finanční podporu do startu. Úplně všichni účastníci projektu pak získají možnost konzultovat své podnikatelské problémy se zaměstnanci – dobrovolníky ze společnosti T-Mobile, a to po celou dobu trvání tohoto soutěžního ročníku.
Fakta o projektu Rozjezdy
Registrační formulář projektu a podrobné informace včetně soutěžních kritérií či podrobných pravidel jsou k dispozici na internetové adrese www.t-mobile.cz/rozjezdy. Soutěž má dvě části. Z regionálních kol vzejde na základě rozhodnutí odborné poroty 14 regionálních vítězů. Mezi nimi se rozhodne o držitelích dvou hlavních cen.
Cenu T-Mobile uděluje odborná porota. Při rozhodování o vítězi bude přihlížet jak k podnikatelské kvalitě projektu, tak i k jeho přínosu místní komunitě, důvodům pro zahájení podnikání i k samotnému předkladateli projektu. O druhém celostátním vítězi rozhodne hlasování veřejnosti, konkrétně čtenáři zpravodajského portálu iDnes.cz, který se spolu s deníkem MF DNES stal mediálním partnerem Rozjezdů.
Celkovým vítězům poskytne T-Mobile další finanční podporu v hodnotě 100 000 korun. Startující podnikatelé získávají účastí rovněž nezbytnou publicitu. Celková hodnota cen pro soutěžící přesáhne sedm milionů Kč.
Tváře projektu
Kromě mediálního partnera převzali záštitu nad soutěží také významní a zkušení podnikatelé, kteří si své začátky ještě velmi dobře pamatují.
Radim Jančura, majitel a zakladatel Student Agency
„Já jsem začal podnikat ještě jako student, protože jsem chtěl získat nezávislost. Od služeb pro studenty jsem dospěl až ke startu vlaků RegioJet. A určitě je fajn mít hned v začátku někoho, kdo vás trochu nakopne, kdo vám poradí. Proto se mi tenhle projekt líbí – je určen těm, kteří se chtějí postavit na vlastní nohy, ale mají trochu obavy, strach… Může lidi doslova nakopnout, pomůže s poradenstvím, ukáže, kudy a jak jít.”
Linda Vavříková, spolumajitelka a zakladatelka Allegria – Firma na zážitky
„Podnikat – to je něco úplně jiného, než kdybych byla někde zaměstnaná. Je to o změně časových možností i o přístupu k práci, o odpovědnosti. U projektu Rozjezdy se mi líbí, že se zaměřuje na všechny začínající podnikatele, že nezvýhodňuje jen nějaké vybrané skupiny. Je skvělé, že za projektem stojí silný partner, firma, která dokáže využít svoje zkušenosti a přinést je začínajícím podnikatelům. Škoda, že v době, kdy jsem začínala já, takový projekt neexistoval. Rozhodně bych se přihlásila.“
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz